Urejevalnik prostorskih podatkov je splošna komponenta, ki omogoča ustvarjanje, urejanje in brisanje vektorskih podatkov, s katerimi je možno upravljati stanje rastrskih slojev tvorjenih s strani sistema Vegeline. Urejevalnik omogoča ročno popravljanje napak v digitalnem modelu reliefa, digitalnem modelu krošenj in omogoča vnos obstoječih posegov.
Vsi omenjeni urejevalniki delujejo na enak način Podatke je možno posodabljati glede na izbrano regijo. Na primer, z uporabo urejanja vegetacije lahko izberete določeno območje virtualne pokrajine. To bi lahko bilo koristno za lažje beleženje lokacije, na kateri želimo izvesti poseg, hkrati pa si lahko v območje opis.
Urejevalnik nam v osnovi dovoli vklop slojev, ki jih želimo videti, posamezen zavihek nam dovoli vstavljanje, brisanje ter posodabljanje geometrije preko menija.
Podatke lahko direktno prenesemo ali shranimo v bazo. Do gumbov, ki operirajo z bazo pridemo s pritiskom zavihka Podatkovna baza, ki se nahaja pod naslovom UREJANJE VEGETACIJE.
S pomočjo menija je v urejevalniku možno vstavit nove objekte. Vstavljanje izvedemo s pritiskom gumba Vstavi objekt ali s pritiskom tipke W na tipkovnici. Ko je vstavljanje objekta aktivirano, s kombinacijo držanja tipke ctrl ter klikom levega gumba na miški vstavimo nove točke. Objekt zaključimo s pritiskom kombinacije ctrl in desnega gumba na miški.
Gumb | Bližnjica | Uporaba | Opis |
---|---|---|---|
Vstavi objekt | W | ctrl + levi klik za dodajanje točke, ctrl + desni klik za zaključek | Vstavi nov objekt |
Odstrani objekt | Delete | / | Izbriše izbrane objekte |
Izberi | S | ctrl + držanje levega klika | Izbere vse objekte, ki se nahajajo v izbranem prostoru |
Podvoji objekt | ctrl + D | / | Podvoji predhodno izbran objekt |
Razveljavi | ctrl + Z | / | Razveljavi zadnjo izvedeno akcijo |
Uveljavi | ctrl + Y | / | Ponovno izvede zadnjo razveljavljeno akcijo |
Na spodnjih slikah vidimo korake postopka dodajanja objekta.
Korak 1 | Korak 2 | Korak 3 | Korak 4 | Korak 5 |
---|---|---|---|---|
V 1. koraku s klikom na tipko W izberemo način vstavljanja objekta. Nato posamezno točko dodamo z pritiskom kombinacije ctrl in levega klika miške. Nato z dodatnimi kliki enake kombinacije (ctrl in levi klik miške) dodajamo nove točke v objekt, kjer vsaka naslednja točka vedno sledi prejšnji. V 4. koraku vidimo pbjekt, v katerega smo dodali vse željene točke. Nato objekt zaključimo s pritiskom kombinacije tipk ctrl in desni klik miške. Rezultat tega je prikazan v koraku 5. Na zadnji sliki se v levem oknu prikažejo geometrijske lastnosti ter atributi, kjer lahko nastavimo stvari, kot so:
Pri urejanju vegetacije vsakemu objektu nastavljamo atribute s katerimi vplivamo na same podatke. Najbolj pomemben atribut je vrsta, s katero povem ali poseg predstavlja Prirezovanje ali Odstavnjevanje. Ob tem moremo paziti na vnešeno informacijo v polju za odmik. Ob vnosu napačnega odmika se na zaslon izpiše informacija o napaki.
Pod atributom datum določimo datum izvedbe posega, medtem ko vrsta posega definira ali bomo poseg naredili nad vso vegetacijo, ali pa se bo poseg izvajal nad srednjo oziroma visoko vegetacijo. Izdeven poseg lahko naredimo brez dodatnih storitev, lahko pa označimo eno izmed sledečih izbir:
Pod opisom lahko vnesemo poljubno besedilo o samem posegu.
Atribut | Opis | Možnosti |
---|---|---|
Vrsta | Vrsta posega vegetacije | Prirezovanje/Odstranjevanje |
Odmik | Odmik prirezovanja. Negativno število zmanjša vegetacijo po višini, 0 je ne zmanjša, pozitivno jo poveča. Vrednost se ignorira v kolikor je izbrana vrsta Odstranjevanje | 0 ali negativno število |
Datum | Datum izvedbe posega v realnem času | Datum zapisan kot ISO 8601: Primer: ISO 8601 |
Vrsta vegetacije | Vrsta vegetacije na kateri se upošteva poseg | Vse/Srednja/Visoka vegetacija |
Izvedeni poseg | Podroben poseg, ki je bil izveden na območju. Vrednost se uporabi pri načrtovanju posegov v prihodnosti | Stronjo čiščenje/Ročno čiščenje/Čiščenje gozdnega roba/Prirezovanje/Mletje lesne mase/Izvlek lesa |
Opis | Uporabniško določen opis posega | Poljubno besedilo |
Po pritisku tipke S lahko začnemo z izberemo objektov. To naredimo s pritiskom kombinacije tipke ctrl in levega gumba na miški, ki ga povlečemo preko zaslona tako, da so vsi objekti, ki jih želimo zajeti v pravokotniku na zaslonu. Izbrani objekti so vsi objekti, ki se nahajajo md začetno in končno točko miško.
Objekte zbrišemo z izbiro gumba Odstani objekt. Odstranjeni so vsi objekti, ki so trenutno izbrani.
Ob kliku na zavihek Vegetacija pod naslovom **Urejanje vegetacije pridemo do splošnega pogleda. Pogled je prikazan na spodnji sliki. Za izbran objekt vidimo prikazane lastnoti ter atribute.
Podobno kot pri urejanju vegetacije imamo enak meni tudi pri urejanju Terena. Na spodnji sliki je prikazano okno ob kliku gumba Teren pod naslovom Urejanje vegetacije.